Skip Navigation Links

Tøjpolitik i Søndersø IF Håndbold:

Søndersø IF Håndbold ønsker at fremstå med en klar identitet, så der ikke er tvivl om holdenes/spillernes tilhørsforhold, når vi deltager ved stævner og turneringer. En klar identitet er også en vigtig del af reklame/marketingsindsatsen over for såvel sponsorer, forældre som potentielle nye medlemmer af klubben.
 

Udseende: Derfor skal klubbens hold optræde i så ensartet look som muligt.

Det vil som minimum sige:

  • Tøjet skal overholde klubbens vedtægter. Det vil sige spilletrøjen skal være blå, med varierende designdetaljer (tryk i hvidt), samt hvide shorts. Udebanetøj er røde trøjer med hvide shorts.
  • Tøjet skal omfatte tryk af klubbens logo/navn, og leve op til spilleregler og evt. sponsoraftaler.
  • Spilletøj med navn på er kun muligt på IKKE kamptøj.

    D.v.s. tøj som ikke bruges på banen under kamp. Alle på det ønskede hold skal have tilbuddet, da det er en holdsport. Hvis andet (ikke kamptøj) ønskes med Søndersø IF-logo skal det godkendes af den materiale ansvarlige.

  • Spillernavn på kamptøjet ønskes ikke, da tøjet tilhører klubben, og for at gøre det muligt at rykke op/ned mellem forskellige hold.

Mærke og Indkøb: Bestyrelsen står for indkøb af tøj, hvis ikke andet er aftalt med den materiale-ansvarlige. Bestyrelsen kan dog indgå forskellige sponsor -og indkøbsaftaler som kan medføre bindinger. Klubben har pt. indkøbsaftale med Intersport, Tarup og ønsker at alle hold ser end ud, så klubben spiller pt. i Hummel.

Finansiering: Spillertøjet finansieres efter følgende forskellige modeller. 

  • Klubben indkøber spillertøj, og stiller det til rådighed for de enkelte hold. Tøjet er klubbens ejendom, og skal kunne omfordeles blandt holdene.
  • Spillerne indkøber selv spillertøj. Det er spillerenes eget tøj, men der kan ikke trykkes navn på kamptrøjen.

  • Hvis der er skaffet en sponsor, kan sponsoren bestemme tøjet til anvendelse for et bestemt hold. Tøjet indkøbes af klubben og er klubbens ejendom. Tøjet skal kunne omfordeles blandt holdene.

Indsamling, optælling og udlevering: Efter endt sæson afleveres alt spillertøjet vasket og optalt til klubbens materiale-ansvarlige. Den materiale-ansvarlige gennemgår tøjet og foretager optælling. Bestyrelsen udleverer trøjetakser med tøj til de enkelte hold. Tasken skal være forsynet med indlægsseddel om hvilke trøjer, der hører hjemme i tasken. Ubenyttet tøj gives til den materiale ansvarlige, som opbevarer tøjet i klublokalet. Tøj må kun udleveres af/eller aftale med den materiale ansvarlige fra bestyrelsen.

Vores tøj sponsor er Hummel og vores leverandør er Intersport, Tarup.
 
Spillertøj: Der sættes en taske med 10 sæt spillertøj pr. tilmeldt hold i skabene. Er der brug for flere sæt, eller andre størrelser, så sig det til den materiale ansvarlige eller en fra bestyrelsen. Målmandssæt udleveres efter størrelse og dette kan betyde, at målmandsæt ikke er af samme model og/eller samme sponsor som resten af holdets spillertøj. 
Vigtigt ! Hvis man sætter tape på en trøje for at ændre nr. e.lign., skal det fjernes straks efter kampen, da det ødelægger trøjen, hvis tapen bliver vasket ind i stoffet.
 
Udebanetrøjer: U6, U8, U10 og U12 bruger overtrækstrøjer, hvis man spiller mod hold der også har blå trøjer (se FHF´s hjemmeside). U14, U16, U18 samt seniorhold skal bruge et sæt røde udebanetrøjer - skal afleveres straks efter vask.
 
Vi beder både trænere og ledere om at hjælpe med at passe på tøjet, og det er jeres ansvar vi ikke mister noget. Tøjet skal indsamles efter hver kamp og vaskes samlet (lav vaskeordning). D.v.s. spillerne må ikke tage spillertøj med hjem (bortset fra den der tager vasketøjet selvfølgelig).
 
Træningsdragter: Klubtræningsdragterne sælges kun på WEB-shop samt i de uger vi har klubuge-tilbud fra Intersport, Tarup. 
Der vil i løbet af sæsonen blive arrangeret klub-aftner hos Intersport i Tarupcentret. Nærmere følger.